top of page
Logo biel zielen.png

Ogólne Warunki Sprzedaży i Świadczenia Usług – 17.07.2023r. wersja skrócona („OWSiŚU”), obowiązujące w: Sigmatom Sp. z o.o., NIP: 9442287575, będące integralną częścią każdego zamówienia:

 

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE, ZAMÓWIENIE, PRZYJĘCIE ZAMÓWIENIA

 

1. Podstawowym sposobem zawarcia umowy jest tryb ofertowy, który polega na ustaleniu wszystkich istotnych postanowień umowy na podstawie: 

a) oferty składanej przez nas klientowi, 

b) zamówienia składanego nam przez klienta, 

c) potwierdzenia zamówienia składanego przez nas klientowi. Potwierdzeniem zamówienia może być w szczególności informacja o dacie planowanej wysyłki produktu/wykonaniu usługi lub inny tego typu dokument świadczący o przyjęciu zamówienia do realizacji. 

 

2. Innym równoważnym sposobem zawarcia umowy jest podpisanie dokumentu umowy w obecności upoważnionych przedstawicieli obu stron, po ustaleniu wszystkich istotnych elementów wzajemnych świadczeń z obu stron albo też w oparciu o przesłaną przez nas uprzednio ofertę klientowi, która wskazywać będzie podstawowy zakres świadczenia. 

 

3. Jeśli nie zostało to wprost wskazane w treści oferty, z zasady nie obejmuje ona wykonania projektu, prowadzenia prac budowlanych, uzyskania zgód, zezwoleń lub decyzji administracyjnych ani poniesienia kosztów związanych z ich wykonaniem czy uzyskaniem. Zakładamy, że przed podpisaniem umowy czy potwierdzeniem zamówienia zostaną uzgodnione wszelkie szczegóły dotyczące wymagań niezbędnych do rozpoczęcia i kontynuacji prac oraz harmonogram prac objętych zakresem niniejszej oferty. Termin realizacji zamówienia zostanie przez nas dochowany pod warunkiem udostępnienia nam frontu prac przez klienta oraz uzyskania przez niego i przekazania nam wszystkich niezbędnych dla realizacji umowy prawomocnych decyzji, zgód i pozwoleń administracyjnych, jak również wszelkiej dokumentacji i danych potrzebnych dla prawidłowego wykonania naszych zobowiązań. 

 

4. Nasze oferty dotyczące świadczeń na rzecz naszych klientów, w szczególności sprzedaży (dostawy) produktów i wykonania usług oparte są na warunkach określonych w niniejszym dokumencie (dalej nazywanych: „OWSiŚ”), o ile strony nie zawarły na piśmie innych postanowień. 

 

5. Niniejsze OWSiŚ stosuje się we wszystkich relacjach między nami a klientem dla uregulowania zasad wzajemnej współpracy, w których występujemy jako podmiot świadczeniodawca, 

tj. dostarczający produkt, usługę, dzieło itp. 

 

6. Wszelkie postanowienia zmieniające treść OWSiŚ będą dla nas wiążące jedynie wtedy, gdy zostaną potwierdzone przez nas w formie pisemnej przez osoby upoważnione do reprezentacji. 

 

7. Załączone przez nas dokumenty jak i wszelkiego rodzaju ilustracje, rysunki, opracowania, informacje na temat wymiarów I parametrów odnoszące się do konkretnych produktów/rozwiązań technologicznych są miarodajne tylko w przybliżeniu z zastrzeżeniem prawa do wprowadzenia zmian technicznych, chyba że określono je jednoznacznie jako wiążące. Zastrzegamy sobie do nich prawa autorskie. 

 

8. Treść wszelkich informacji, materiałów i dokumentów przekazywanych klientowi, w tym oferty, a zarazem wszelkie dane obliczeniowe, cenotwórcze oraz informacje techniczne są i pozostają naszą własnością i stanowią naszą tajemnicę. Oznacza to, że nie mogą być one udostępniane, przekazywane lub kopiowane bez naszej pisemnej zgody oraz nie mogą być wykorzystywane w żadnym innym celu niż złożenie u nas zamówienia/zawarcia umowy. Wszelkie próby postąpienia wbrew w/w obostrzeniom będą prowadzić do wyciągnięcia stosownych konsekwencji. 

 

9. Ilekroć jest mowa o sprzedaży, należy przez to rozumieć także dostawę.

 

II. TERMINY REALIZACJI

 

1. Termin spełnienia świadczenia wskazany w naszej ofercie jest dla nas wiążący, chyba, że w potwierdzeniu zamówienia przesłanym niezwłocznie do klienta zostanie przez nas wskazany inny najbliższy możliwy do realizacji termin. Termin spełnienia świadczenia jest zastrzeżony na naszą korzyść.

 

2. Termin do wykonania świadczenia, rozpocznie swój bieg dopiero wtedy, gdy klient ze swojej strony przekaże wymaganą dla realizacji zamówienia dokumentację techniczną i dane dopełni wszelkich koniecznych formalności oraz opłaci przewidziane w umowie zaliczki, a wykonanie tych czynności zostanie przez nas potwierdzone w drodze pisemnej lub też e-mailowej.

 

3. Termin spełnienia świadczenia uważa się za zachowany, jeżeli najpóźniej w dniu jego upływu powiadomimy klienta w drodze pisemnej lub e-mailowej o gotowości wysłania zamówionego produktu bądź wykonania konkretnej usługi/wykonania świadczenia.

 

4. W przypadku opóźnienia w spełnieniu świadczenia z naszej strony, klient ma prawo wyznaczyć nam stosowny termin dodatkowy na wykonanie zobowiązania. Termin ten wymaga naszej akceptacji przekazanej klientowi w drodze pisemnej lub e-mailowej. Dopiero gdyby w dodatkowym terminie, zobowiązanie nie zostało przez nas spełnione, klient ma prawo odstąpić od umowy składając pisemne oświadczenie w tym zakresie. Oświadczenie to wywołuje skutek z chwilą jego otrzymania przez nas.

 

5. Termin spełnienia naszego świadczenia ulega przedłużeniu o czas, w którym występowała przeszkoda w jego spełnieniu wynikająca z siły wyższej, w tym w szczególności: działań organów władzy/urzędów, lokautu, lockdownu, niebezpieczeństwa wojny, aktów terroru, rozruchów, klęsk żywiołowych, zdarzeń prowadzących do skażenia, zniszczenia lub zatrucia chemicznego bądź radioaktywnego, awarii, utrudnień lub innych istotnych zakłóceń czy to w zakładzie naszego partnera/dostawcy bądź klienta, strajków w tym zakłóceń w produkcji, zakłóceń czy to w ruchu drogowym, na przejściach granicznych, wydania norm prawnych lub podatkowych wprowadzających dodatkowe warunki dla dopuszczenia produktu do obrotu, braków personalnych, uszczuplenia surowców lub materiałów produkcyjnych, wycofania lub wstrzymania produkcji produktu lub w przypadku zajścia innych nieprzewidzianych okoliczności, które nie nastąpiły z naszej winy i które utrudniły w znaczny sposób nam lub naszym kooperantom wykonanie świadczenia bądź też całkowicie go uniemożliwiły. O każdym przypadku działania siły wyższej zobowiązujemy się poinformować klienta niezwłocznie w miarę możliwości przy zachowaniu formy dokumentowej. Tego samego oczekujemy od naszego klienta. Będziemy dokładać starań, aby skutki działania siły wyższej ograniczyć do minimum. Gdyby przeszkoda taka trwała dłużej niż trzy miesiące, obie strony są uprawnione do całkowitego odstąpienia od umowy (jeżeli wykonywanie umowy jeszcze się nie rozpoczęło) bądź też w części niewykonanego zobowiązania, przy czym klient uzyskuje to prawo, dopiero po uprzednim wyznaczeniu nam dodatkowego terminu, nie krótszego niż 1 (jeden) miesiąc. W przypadku odstąpienia od umowy przez klienta, nie ponosimy odpowiedzialności za szkody powstałe na skutek niewykonania zobowiązania, chyba że szkoda powstała w wyniku naszego umyślnego działania bądź jako efekt naszego rażącego niedbalstwa. 

 

6. W przypadku gdy podany w ofercie czas dostawy jest określony szacunkowo, zastrzegamy wówczas, że termin ten może ulec wydłużeniu. Jeżeli będzie to spowodowane z przyczyn od nas niezależnych, klient nie będzie dochodził od nas żadnych roszczeń z tytułu opóźnionej dostawy. Składając zamówienia na podstawie oferty z szacunkowym czasem dostawy, klient czyni to w pełni świadomie i akceptuje wspomniane zastrzeżenie. My ze swojej strony dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić terminową realizację dostaw zamówionych towarów w ilościach i terminach określonych w poszczególnych zamówieniach i aby sytuacje opóźnienia ograniczyć do minimum. 

 

7. Klientowi nie przysługuje od nas odszkodowanie lub jakiekolwiek inne roszczenia za opóźnienie w wykonaniu zobowiązania. 

 

VI. FAKTURA, PŁATNOŚĆ

 

1. Nasza „cena”, o ile nie uzgodniono inaczej, to cena oferowanych przez nas produktów lub wynagrodzenie za usługi, wskazana w ofercie albo w potwierdzeniu zamówienia (decyduje cena wskazana w dokumencie z późniejszą datą), powiększona o wartość podatku VAT oraz o wartość kosztów opakowania, ubezpieczenia, transportu i innych usług dodatkowych potrzebnych w celu wykonania umowy. Nasza cena skalkulowana w powyższy sposób zostanie uwzględniona na fakturze/fakturach VAT (w przypadku ratalnego sposobu zapłaty) z naszego wystawienia. Podana w ofercie cena nie zawiera podatku VAT, który zostanie doliczony i wskazany w fakturze w stawce obowiązującej w dacie wystawienia faktury. 

 

2. Faktury będą wystawiane i przesyłane klientowi w formie elektronicznej.

 

3. O ile nie uzgodniono inaczej, klient powinien zapłacić cenę w trzech opisanych na ofercie ratach: 

I) w terminie 7 dni od dostarczenia klientowi potwierdzenia zamówienia, 

II) w terminie 7 dni od zgłoszenia gotowości do spełnienia świadczenia (w szczególności gotowości wysłania produktu lub wykonania usługi) 

III) w terminie 7 dni od daty wysłania produktu lub wykonania usługi.

 Każda część zapłaty będzie dokumentowana odrębną fakturą. W przypadku opóźnienia w płatności będziemy upoważnieni do naliczenia za każdy dzień opóźnienia odsetek maksymalnych, określonych ustawowo, których wysokość w dniu podpisania niniejszych OWSiŚU odpowiada sumie stopy referencyjnej Narodowego Banku Polskiego i 5,5 punktów procentowych pomnożonej przez 2. 

 

4. Zapłata powinna zostać zrealizowana na nasz rachunek bankowy, wskazany na fakturze.

 

VII. ODSTĄPIENIE OD REALIZACJI ZAMÓWIENIA

 

1. Na pisemną prośbę klienta, pozytywnie rozpatrzoną przez nas, dopuszczalne jest rozwiązanie umowy, na warunkach wspólnie ustalonych między stronami.

 

2. W przypadku gdyby klient opóźniał się z zapłatą (którejkolwiek części) bądź z wykonaniem swoim zobowiązań umownych, możemy zażądać od klienta ustanowienia zabezpieczenia zapłaty, płatnej na pierwsze żądanie wystawionej przez zaakceptowany przez nas podmiot albo w postaci zwrotu dostarczonego produktu do wskazanego przez nas miejsca bez odstępowania od umowy do czasu uiszczenia przez klienta całkowitej zapłaty za dostarczony produkt/wykonaną usługę. Koszty czasowego zwrotu produktu do nas oraz ponownego przekazania produktu do miejsca docelowego ponosi klient. Ryzyko utraty, uszkodzenia lub zniszczenia produktu ciąży na kliencie do momentu ponownego przekazania produktu do miejsca docelowego.

 

3. W przypadku gdyby klient opóźniał się z zapłatą (którejkolwiek części) bądź z wykonaniem swoim zobowiązań umownych (w szczególności z udostępnieniem nam frontu robót, itp.) możemy, niezależnie od skorzystania z uprawnienia do żądania od klienta ustanowienia dodatkowego zabezpieczenia, wstrzymać się z wykonaniem umowy bez ponoszenia jakichkolwiek negatywnych konsekwencji z tego tytułu. Wstrzymanie wykonania naszych zobowiązań: 

a) w przypadku ustanowienia zabezpieczenia w postaci gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej – nastąpi do czasu przedłożenia przez klienta zaakceptowanego przez nas zabezpieczenia, 

b) w pozostałych przypadkach – nastąpi do czasu uregulowania opóźnionej zapłaty przez klienta w pełnej wysokości. 

 

4. W przypadku opóźnienia w zapłacie ze strony klienta (którejkolwiek części) lub opóźnienia z wykonaniem zobowiązań umownych przez klienta (w szczególności z udostępnieniem nam frontu robót, itp.), możemy od umowy odstąpić w terminie 90 dni od powstania stanu opóźnienia. Odstąpienie wywołuje skutki prawne z chwilą gdy klient otrzyma od nas pisemne oświadczenie w tym przedmiocie. W przypadku odstąpienia przysługuje nam w stosunku do klienta roszczenie o natychmiastowy zwrot dostarczonego produktu/rzeczy służących do wykonania usługi. Ponadto przysługuje nam w stosunku do klienta roszczenie pieniężne o naprawienie szkody z tytułu niewykonania zobowiązania, w tym o zwrot poniesionych przez nas kosztów dostawy i odbioru produktu, którego wysokość niezależnie od wysokości poniesionych strat czy kosztów w tego tytułu, będzie nie niższa niż 10% sumy naszej ceny (wynagrodzenia).

 

5. W przypadku gdyby po zawarciu umowy sytuacja majątkowa klienta pogorszyła się, co groziłoby niezrealizowaniem płatności na naszą rzecz lub gdyby klient w ogóle wstrzymał płatności na naszą rzecz, jak również gdyby wszczęte zostało postępowanie egzekucyjne w stosunku do jego majątku albo też klient znalazł się w fazie zawieszenia lub likwidacji, będziemy upoważnieni od umowy odstąpić albo uzależnić kontynuację bieżącej dostawy/usługi lub dostawy/usługi planowanej w przyszłości, według naszego wyboru, od wpłacenia zaliczki lub zabezpieczenia zapłaty w inny wskazany przez nas sposób. 

 

6. Wszelkie inne zobowiązania klienta wobec nas powinny być zapłacone natychmiast (stają się natychmiast wymagalne), a wszelkie umowy o odroczenie płatności (kredyty kupieckie) stają się niewiążące. 

 

7. W każdym przypadku gdyby klient: 

a) nie dotrzymywał uzgodnionego terminu odbioru produktów lub usług

b) nie spełniał koniecznych warunków do dokonania ich odbioru

c) odmawiał przyjęcia jakiejkolwiek części dostawy – będziemy upoważnieni do odstąpienia od umowy bez wyznaczenia klientowi dodatkowego terminu oraz do domagania się od klienta odszkodowania za szkody powstałe na skutek niewykonania zobowiązania z jego strony. Odstąpienie może dotyczyć – według naszego wyboru – albo całej umowy albo tej części umowy, w zakresie której klient nie realizuje swojego zobowiązania jak również pozostałej, dotychczas niezrealizowanej części umowy. Postanowienia punktu VII.4 zd. 3 i 4 stosuje się odpowiednio. 

 

8. Postanowienia niniejszego punktu VII pozostają bez wpływu na pozostałe przypadki odstąpienia od umowy uregulowane w pozostałych punktach OWSiŚ. 

 

VIII. GWARANCJA, RĘKOJMIA

 

1. Nie ponosimy odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne ani prawne dostarczanych produktów lub wykonanych usług. 

 

2. Sami udzielamy gwarancji na dostarczone produkty/wykonane usługi albo udziela jej producent produktów, ale jedynie wówczas gdy najpóźniej przy zawarciu umowy jej warunki przekażemy klientowi w formie osobnego dokumentu gwarancji. Okres gwarancji wynosi 12 miesięcy i liczony jest w przypadku produktów od momentu przejścia ryzyko utraty, uszkodzenia lub zniszczenia produktu, o którym mowa w punkcie V a w przypadku usług i innych – od wykonania usługi/umowy, chyba, że inaczej wynika z naszej oferty albo strony inaczej wyraźnie postanowią przy zachowaniu co najmniej formy dokumentowej. W ramach gwarancji odpowiadamy jedynie za wady tkwiące w przedmiocie naszego świadczenia w dacie, w której rozpoczął się bieg gwarancji. 

 

3. W relacjach między nami a klientem po dokonaniu dostawy, a które dotyczą ewentualnych uwag lub zastrzeżeń co do samej dostawy lub dostarczonych w jej ramach produktów, wymagamy by ich zgłoszenie przez klienta odbywało się każdorazowo co najmniej e-mailowo wraz z dokładnym opisem wadliwości. Na naszą prośbę, klient zobligowany jest do dostarczenia wadliwego elementu tymczasowo na swój koszt i swoje ryzyko na nasz adres lub adres naszego partnera/dostawcy. W przypadku uznania reklamacji, uzasadnione koszty dostarczenia wadliwego elementu zostaną klientowi zwrócone. 

 

4. Zwrot zakupionych produktów, poza zwrotem w ramach gwarancji, co do zasady nie jest dopuszczalny, z zastrzeżeniem punktu 5.

 

5. W szczególnym przypadku na pisemny lub co najmniej e-mailowy wniosek klienta, możemy wyrazić zgodę na zwrot produktów na poniższych warunkach, przy czym dla uznania jej ważności wymagana jest co najmniej forma dokumentowa: 

a) zwrot produktu możliwy jest w ciągu 3 miesięcy od daty wystawienia faktury; 

b) zwrot dotyczy produktu nieużywanego, nieuszkodzonego w oryginalnym i nienaruszonych opakowaniu jednostkowym; 

c) zwrot zostanie dokonany poprzez zwrot w miejsce uzgodnione przez strony w formie co najmniej dokumentowej, po czym zobowiązani jesteśmy do wystawienia i przesłania klientowi korekty faktury z tytułu zwrotu produktu; 

d) zwracany produkt będzie należycie zabezpieczony na czas transportu i ubezpieczony; 

e) zwrot odbywać się będzie na koszt i ryzyko klienta; 

f) klient zostanie obciążony zryczałtowaną opłatą manipulacyjną w wysokości 25% wartości zwracanego produktu (wartości wg faktury zakupu) pokrywającą koszty obsługi zwrotu. Niniejsze zasady zwrotu zakupionych produktów mogą być modyfikowane za naszą wyraźną zgodą wyrażoną co najmniej w formie dokumentowej.

 

IX. GRANICE ODPOWIEDZIALNOŚCI

 

1. Ryzyko utraty, uszkodzenia lub zniszczenia produktu przechodzi na klienta najpóźniej z chwilą wydania go przez nas lub z magazynu naszego partnera/dostawcy osobiście klientowi lub w przypadku dostawy produktu za pośrednictwem firmy przewozowej lub spedycyjnej z chwilą wydania towaru przedstawicielowi lub pracownikowi tej firmy. Gdyby dostawa nie została dokonana z przyczyn, które leżą po stronie klienta, przejście ryzyka na klienta następuje w chwili zgłoszenia przez nas gotowości wysłania produktu. W takim przypadku produkt gotowy do wysyłki pozostaje w magazynie producenta/dostawcy lub u nas, a klient ponosi koszty i ryzyko z tym związane. Termin płatności pomimo nieotrzymania przez klienta towaru nie ulega zmianie. 

2. Nie ponosimy odpowiedzialności za szkody majątkowe, w tym za szkody na mieniu lub na osobie, które spowodowane zostały po wydaniu towaru przez nas lub z magazynu naszego partnera/dostawcy, z uwzględnieniem punktu 3 poniżej. 

 

3. Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe z powodu niewykonania zobowiązania, niewłaściwego wykonania zobowiązania, w tym także opóźnienia w jego wykonaniu, z wyjątkiem będących następstwem naszego zawinionego umyślnego działania lub rażącego niedbalstwa. Nasza odpowiedzialność każdorazowo, niezależnie od ilości zdarzeń, ograniczona jest do wartości szkody rzeczywistej (nie obejmuje w szczególności utraconych korzyści, ani innych strat, utraty przychodów, zysków, możliwości eksploatacji, przerw w pracy, kosztów kapitałowych, odszkodowań i wszelakich kar umownych, w tym płaconych przez klienta swoim kontrahentom) i jednocześnie nie może przekroczyć: a) przy umowie o charakterze ciągłym, na której wykonanie składają się pojedyncze konkretne zlecenia (zamówienia) - sumy naszej ceny (wynagrodzenia) netto przewidzianego za to jedno konkretne zlecenie/zdarzenie, którego dotyczy zdarzenia wywołujące szkodę, b) przy umowie o charakterze jednorazowym, do której wykonania nie potrzeba dodatkowych zleceń (zamówień), obejmującej jedno lub nawet kilka świadczeń z naszej strony - sumy naszej ceny (wynagrodzenia) netto przewidzianego w umowie.

 

X. OCHRONA PRAW WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ, DANYCH OSOBOWYCH

 

1. Akceptując niniejsze OWSiŚU Sprzedający wyraża zgodę na przetwarzanie przez Kupującego oraz

podmioty działające na zlecenie Kupującego, jego danych osobowych w celu wykonania

umowy, a także w celach marketingowych.

 

2. Dostarczane przez Kupującego wszelkie informacje, zamówienia oraz odnoszące się do nich

kosztorysy, rysunki oraz dokumenty podlegają ochronie na zasadach określonych w

przepisach chroniących obrót gospodarczy oraz prawa własności intelektualnej. 

 

3. Kosztorysy, rysunki oraz dokumenty zamówienia stanowią własność Sprzedającego i nie mogą zostać udostępnione osobom trzecim bez pisemnego zezwolenia Sprzedającego.

 

4. Każda ze stron zobowiązuje się w imieniu własnym, a także swoich agentów i przedstawicieli

oraz pracowników, traktować informacje poufne drugiej strony, jako ściśle poufne i nie

ujawniać ich osobom trzecim ani nie podawać ich do wiadomości osób trzecich.

 

5. Przez informacje poufne należy rozumieć wszelkie informacje dotyczące działalności stron,

procesów, asortymentu, spraw wewnętrznych – w tym między innymi informacje techniczne,

praktyczne i handlowe, które strona ujawnia drugiej stronie, bezpośrednio lub pośrednio, w

formie pisemnej, ustnej lub jakiejkolwiek innej. W szczególności Sprzedający zobowiązuje się

traktować jako poufne informacje dotyczące wielkości wymiany handlowej, stosowanych

cen, upustów, terminów płatności, specyfikacji produktów, porozumień, danych

technologicznych.

 

6. Dopuszcza się ujawnienie informacji poufnych tym przedstawicielom i pracownikom strony,

na rzecz których ujawnienie jest konieczne w celu wykonania umowy. Żadna ze stron nie

może wykorzystywać informacji poufnych drugiej strony do celów innych niż w celu

wykonania umowy. Zobowiązania dotyczące wykorzystywania, ujawniania i zachowania w

poufności nie dotyczą informacji:

a) które były znane stronie otrzymującej przed ich otrzymaniem od drugiej strony;

b) które były powszechnie dostępne przed ich otrzymaniem przez stronę otrzymującą;

c) które po ich otrzymaniu przez stronę otrzymującą, zostaną ujawnione stronie

otrzymującej przez osobę trzecią uprawnioną do ich ujawnienia;

d) których ujawnienie jest wymagane na mocy przepisów prawa lub decyzji uprawnionego

organu;

e) które zostały opracowane przez stronę otrzymującą niezależnie od informacji poufnych

drugiej strony.

 

7. Każda ze stron jest zobowiązana zapewnić przechowywanie informacji poufnych drugiej

strony w sposób bezpieczny. Wszystkie kopie informacji poufnych drugiej strony zostaną

zwrócone niezwłocznie na jej wniosek, chyba że przechowywanie takich kopii jest wymagane

na potrzeby wewnętrzne strony otrzymującej.

 

8. Dostarczone przez nas produkty pozostają naszą własnością do chwili uiszczenia całkowitej za nie

zapłaty. Klient nie może rozporządzać towarami do chwili przejścia na niego ich własności.

 

9. Do czasu zaspokojenia lub zabezpieczenia roszczeń wynikających z zawartej umowy przysługuje nam prawo zatrzymania oraz wynikające z umowy prawo zastawu w odniesieniu do produktów będących przedmiotem dostawy.

 

10. W przypadku gdyby klient wbrew zakazowi ustanowionemu w punkcie VI.1 powyżej rozporządził

jednak produktem, będzie zobowiązany wydać nam wszystkie korzyści, jakie osiągnął i osiągnie w przyszłości z tego tytułu.

 

XI. KLAUZULA ZMIENNOŚĆ CENOWEJ

 

1. W przypadku, gdy ze względu na zmianę okoliczności bylibyśmy zmuszeni do ogólnej podwyżki naszych cen na dostarczane produkty lub wykonane usługi lub też gdyby taka sytuacja dotknęła naszego partnera/dostawcy, będziemy upoważnieni do domagania się od klienta dopłaty w granicach wprowadzonej przez nas podwyżki również za będące w toku umowy lub do odstąpienia od umowy, przy czym prawo odstąpienia może być wykonane w terminie 120 dni od wystąpienia zmiany okoliczności. Klient ze swojej strony, jeśli nie będzie zgadzał się z daną podwyżką, będzie miał prawo do odstąpienia od umowy w pozostałej, dotychczas niezrealizowanej części w terminie 30 dni od powiadomienia go o podwyżce.

XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

1. Miejscem wykonania zobowiązania jest miejsce wskazane w zamówieniu klienta, a

w przypadku braku jego określenia, miejscem tym jest siedziba klienta.

 

2. Sądem właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów, jest sąd w Krakowie.

 

3. Wszelka korespondencja z klientem jest wysyłana przez nas w sposób określony powyżej albo też w braku określenia – w drodze: e-mailowej lub pocztowej na podany przez klienta w zamówieniu numer lub adres. Wszelkie zmiany w tym zakresie, tudzież czasowe zakłócenia w komunikacji wymagają dla swej ważności pisemnego lub e-mailowego poinformowania nas o ich zaistnieniu. W przeciwnym przypadku wysłana przez nas korespondencja będzie uważana za dostarczoną w trzecim dniu od jej nadania do klienta.

 

4. Wszelką korespondencję do nas klient obowiązany jest kierować na adresy/numery wskazane w

ofercie (potwierdzeniu zamówienia), umowie, a w razie ich braku na następujące adresy numery:

a) adres do korespondencji - os. Złota Podkowa 13/8, 31-352 Kraków ,

b) adres e-mail: sigmatom.kontakt@gmail.com .

 

5. Niniejszy dokument stanowi integralną część umowy zawieranej z klientem, w zakresie w niej

nieunormowanym, chyba że w umowie zastrzeżono w sposób wyraźny inaczej. Załączniki wskazane w OWSiŚ – stanowi integralną cześć OWSiŚ.

 

6. Żadne ogólne warunki handlowe lub inny tego typu dokumenty stosowane przez klienta, nie będą

obowiązywały w ramach umowy zawieranej z klientem, w której stosuje się niniejsze OWSiŚ, chyba, że wyrazimy na to zgodę pisemną.

 

7. Jeżeli w OWSiŚ nie wskazano konkretnej formy co dotyczy wszelakich oświadczeń (w tym oferty), zgód, powiadomień itp. dla ich ważności wymagane jest zachowanie co najmniej formy dokumentowej.

 

8. Klient nie może bez naszej pisemnej zgody przenosić praw lub obowiązków wynikających z zawartej z nami umowy (zakaz cesji).

 

9. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym dokumencie, znajdą zastosowanie przepisy prawa

cywilnego.

 

10. Wszelkie zmiany niniejszego dokumentu wymagają dla swej ważności umieszczenia ich treści na

stronie internetowej www.sigmatom.pl.

 

11. W przypadku gdyby którekolwiek z postanowień OWSiŚ zostały uznane za nieważne, bezskuteczne lub niewykonalne (dalej: wadliwe postanowienia) OWSiŚ pozostaną ważne. 

W przypadku wskazanym w zdaniu poprzednim Sigmatom Sp. z o.o. zobowiązuje się do

zastąpienia wadliwych postanowień OWSiŚ nowymi postanowieniami najbardziej zbliżonymi znaczeniowo do postanowień wadliwych.

 

12. Niniejsze OWSIŚ przyjęto i podpisano w dniu 17.07.2023 r., a także umieszczono na stronie

internetowej www.sigmatom.pl. Będą one miały zastosowanie do wszelkich umów zawieranych

z klientami od daty ich umieszczenia na wskazanej stronie internetowej.


 

17.07.2023r.

Sigmatom Sp. z o.o.

bottom of page